søndag den 30. december 2012

The end of the journey...

Så er vi så småt ved at være nået til vejs ende på vores lange, oplevelsesrige eventyr her i L.A.
Jeg tør godt sige, at jeg i de fire måneder jeg nu har været her, nærmest har oplevet mere end de sidste 4 år i mit liv sammenlagt. Jeg synes det har været super fedt at bryde hverdagens rutine, og gå ind til noget helt nyt, hvor jeg ikke har været helt sikker på hvad jeg kunne forvente.... Alt i alt overgik det helt klart mine forventninger. So worth it!

Det har været  meget mere end blot at studere i L.A. Bare de kontakter vi har fået herover, de oplevelser vi har fået med i bagagen og det held tilfældighederne har bragt med sig. Det er uvurderligt alt sammen.




Mange spørger hvordan vi har det med at vi skal hjem. Jeg må indrømme at det er med lidt blandede følelser. Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at gense familie og venner, dem savner jeg helt ufatteligt. Til gengæld har jeg meget svært ved at se det positive i at forlade L.A. klimaet til fordel for Danmarks snestorme. Her er faktisk begyndt at blive lidt køligt, især om aftenen, men føler nærmest det er kriminelt at definere temperaturen herover som kølig, med henblik på temperaturerne i DK pt.


Det var lidt ærgeligt at det viste sig at være så kompliceret med at få forlænget sit visum, så jeg valgte at droppe det. Det er ikke muligt at forlænge det nuværende, da vi ikke skal studere længere efter semestret, så det kræver at vi tager hjem til DK og får nyt visum hos Den Amerikanske Ambassade, for så at rejse tilbage til USA igen. Det er jeg ikke så meget for... Henriette overvejer det dog stadig.

Desuden har jeg også fået en god praktikmulighed i DK, som jeg håber bliver til noget. Den er dog stadig under forhandling. ;)

Juleaften var rigtig hyggelig. Jeg holder ikke jul, men det gør Henriette, så vi tog os sammen i køkkenet og fik støbt en rigtig hyggelig julemiddag sammen med kylling, ovnbagte rodfrugter med rosmarin og den lækreste gulerodskage ever fra  Albertsons:




Lige pt. er vi i fuld gang med at finde ud af hvordan vi får vores overflod af baggage med hjem. Det bliver virkelig stramt og jeg tror at jeg desværre er nødt til at skille mig af med mere end hvad jeg er villig til, men det er jo prisen for at være shopaholic i L.A.
En ekstra kuffert koster $100 (ca. 600 kr.) at checke in i lufthavnen, hvilket jo er ret vanvittigt.
Plus prisen for selve kufferten, som jo også skal købes.
Vi har i vores desperation fundet de her super smarte baggageposer man kan støvsuge luften ud af, så de ikke fylder særlig meget:



Næste stop er nytårsaften. Vi har endnu ikke planlagt noget med sikkerhed, men det ender nok med en crazy aften i Hollywood, as usual!

Godt nytår, DK!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar