søndag den 16. september 2012

Update fra L.A.

Det er nu fire dage siden vi ankom til L.A. hvilket er vildt for det føles som om jeg har oplevet mere på de fire dage end jeg har de sidste par år i mit liv.... Det har været lidt hektisk, men tingene er så småt ved at falde på plads. Vi var lige i krise da vi lige var ankommet, for det hostel jeg havde booket til os var åbenbart et no-go sted ifølge den taxa-chauffør der skulle køre os til stedet. Har frarådede det os kraftigt, eftersom det åbenbart var alt for downtown, dvs. L.A.s dårlige kvarter, med meget kriminalitet og ballade. Der var egentlig heller ikke særlig pænt synes jeg, og folk var også rimelig "ghetto" i området. Man kunne godt fornemme det var i den lavere samfundsklasse.


Nå men chaufføren anbefalede os istedet for at bo på Venice beach, og han påstod at prisen for et værelse ville være den samme - NOT! Det var dobbelt så dyrt, selv i det billigste, mest hærgede hostel i Venice Beach. Men vi kunne da godt se at her trods alt var lidt pænere og lidt mere at se, så der blev vi. Den første dag så det ret sort ud mht. at finde bolig i Westwood, hvor vi havde tænkt os at bo. Alt var tilsyneladende optaget, og vi fik lidt stress, da vi ikke havde lyst til at blive på hostellet mere end absolut nødvendigt. Vi brugte flere timer på at kæmme Craigslist og Uloop for ledige værelser og lejligheder, men når vi endelig fandt noget, var det enten allerede blevet lejet ud, ellers var der andre ting, der ikke helt levede op til forventningerne. 

Men vi fik da nydt Venice Beach, stranden med de suværent smukkeste solnedgange. Virkelig heartbreaking smukt!


Vi fandt heldigvis allerede at sted at bo i Westwood næste dag. Det var ikke en helt optimal løsning, men det bedste vi kunne finde lige her og nu, og tusind gange bedre end hostellet, og endda halvt så dyrt. Så det sagde vi ja til med det samme. Det er et stort hus i et godt villa kvarter i Westwood, som vi deler med et par andre studerende. Nogle fra Santa Monica College og andre fra UCLA. Lige nu bor Henriette og jeg i to forskellige værelser i huset, men Henriettes roomie flytter sidst på måneden, så Henriette og jeg får vores eget delte værelse. Det bliver bare helt fantastisk, for det er virkelig pres at bo med andre vildt fremmede. :S Særligt min ene roomie er en super weirdo. Hun er ældre end alle os andre (midt 30'erne gætter jeg på), er ude hele natten og det meste af dagen, kommer hjem omkr. kl. 13 (de sidste to dage), sover i et par timer, står op, er rigtig isoleret og sidder henne i hjørnet istedet for at sidde sammen med os andre. Hun er i det hele taget meget sær! Og så fylder hun og roder rigtig meget inde på værelset. Men det kan jeg godt leve med så længe hun respekterer mine ting og mig inde på værelset, og det har hun i hvert fald gjort indtil videre.
Nu skal Henriette og jeg ud og hente vores bil. Det bliver så godt med egen bil, det er nærmest umuligt at komme rundt her i L.A. uden bil, pga. de store afstande og det hjernedødt dårlige netværk af offentlig transport.

Jeg håber at det går godt i DK på trods af vejret som jeg har hørt mange beklage sig over. Her i L.A. er der på ingen måde mangel på sol i hvert fald. Det er psyko varmt!


Over'n'out



Ingen kommentarer:

Send en kommentar